Rólunk

Az ötlet megszületése

 

Mai rohanó világunkban az ember úgy érzi, állandó időzavarban van. Nem jut elegendő idő szinte semmire. Gondolhatunk a családra fordítandó időre, a szórakozásra, a testmozgásra. A nők helyzete talán még nehezebb, hiszen a munka mellett teljesíteni kell a háztartásban, a konyhában is. A hagyományos kultúránk szerint legalább a hét végén illik a családi ebéd után valami finom süteményt is elfogyasztani. Na, ma már ez legfeljebb akkor fordulhat elő, ha előre megvásárolva a hűtőből tesszük az asztalra.

Az Altering Bt. ügyvezetője szeretett volna valami igazán eredeti, speciális megoldással segíteni, főleg a háziasszonyoknak, az egyedülálló nőknek, férfiaknak, a munkahelyi vezetők titkárnőinek, az egyetemistáknak, az alkotókedvű gyermekeknek, és ha valaki kimaradt a sorból, hát nekik is.

Addig kísérletezett, amíg létrejött az ötperces sütemény, többféle ízben is.

 

 

Az első kísérletek és próbaalanyok

 

Amikor elkészült az első ötperces süti, ami még neki is ízlett (ez nagy szó, mivel nem lévén „édesszájú”), gyorsan megkínálta rendkívül finnyás kislányát, és miután Neki is ízlett, már tudta, hogy valami nagyszerű dolgot fedezett fel, aminek a sikere előre borítékolható.

Ettől a pillanattól már felpörögtek az események. Kóstolta a család többi tagja, a testvérek, rokonok, szomszédok, ismerősök, munkatársak, aztán aki csak az útjába került. Szinte hihetetlen, mindenkinek ízlett! Aki megkóstolta azonnal szerette volna maga is elkészíteni. Persze, az ember teljesítőképessége – még ha ügyvezető is – nem végtelen. Tehát elindult a nagyüzemi gyártáson való gondolkodás folyamata.

 

Piackutatás és eredménye

 

A nagyüzemi gyártás első, és talán legfontosabb lépése a próbaalanyok önkéntes véleménynyilvánításának rögzítése, elemzése. Így elkészült az első, minden kérdést átfogó kérdőív. Ellentétben a nagyközönségnek a piackutatás iránti fogadtatásával (mondhatni ellenszenvével), a mi esetünkben kivétel nélkül mindenki szívesen vett részt benne, hiszen a válaszai cserébe kipróbálásra megkapott egy vadonatúj, eddig még ilyen formában nem létező terméket, kvázi prototípust. Tulajdonképpen három az egyben „akció” zajlott a kérdőív kitöltése ürügyén: 1. termékismertetés, 2. piackutatás, 3. vevőszerzés. Meglepő, nem várt eredménnyel zárult ez a felmérés az ízek százalékos megoszlásának arányára vonatkozóan.

 

 

Az alapporok végső összetételének kialakítása

 

Természetesen az első sikerek további receptúrák összeállítására sarkallták a kísérletező kedvű ügyvezetőt. Apróbb változtatásokkal újabb, és újabb sütemények kerültek ki a mikrohullámú sütőből, de csupán azok kerülhetnek a nagyközönség elé, amelyek kiállták a próbát: a tesztalanyok pozitív véleménnyel voltak róla.

 

A sütéshez szükséges optimális edény kiválasztása

 

A süteményporok összetételének kísérletezése közben különös jelentőséget kapott az edény milyensége, amelyben a süteménypor olajjal, vízzel, tojással gyorsan összekeverve, öt perc alatt elkészíthető mikrohullámú sütőben.

A sokadik próbálkozás után már világossá vált, hogy milyen anyagú, falvastagságú, fedelű edény felhasználásával válhat valósággá egy álom.

A tökéletes sütemény elkészítéséhez szükséges mikrohullámú sütőben használható edény gyártására sikerült megtalálnunk azt a vállalkozást, amelyik az igényeink szerint, és csak az Altering Bt.-nek készíti ezeket az edényeket.

 

Az értékesítéshez szükséges egységcsomagok kialakítása

 

A kóstoltatások során szerzett tapasztalatok alapján elkészültek a statisztikák is. Világossá vált, hogy szinte minden ízű süteménynek sikere van, de a legfinomabbnak a joghurtos-kakaós bizonyult. Ezek után már kézenfekvő volt, hogy többféle egységcsomag kialakítása szükséges.

Megszületett hát a négy ízből (joghurtos-kakaós, mákos, diós, kókuszos) álló egységcsomag, valamint a joghurtos-kakaós egységcsomag két tasak sütiporral.

Fontos volt, hogy minden vásárló azonos minőségű süteményt tudjon készíteni, ezért minden egységcsomaghoz tartozó speciális fedeles sütőedénybe került egy mérőpohárka, és egy keverőkanál.

Természetesen a részletes elkészítési javaslat és a hatóságilag előírt adatok is a csomagok részét képezik.

 

A gyártási feltételek megteremtése

 

Az élelmiszer gyártásának igen szigorú szabályai vannak Magyarországon is, melyeket a legteljesebb mértékig be kívántunk tartani. Mivel cégünk még nem gyártott korábban élelmiszert, így az alapoktól kezdve kellett megismernünk az engedélyezés teljes folyamatát.

Szerencsére sikerült egy nemrég még működő cukrászüzemet kibérelnünk, melynek tulajdonosa mestercukrász, és ma már cégünk alkalmazottja.

Jó munkát végeztünk, mivel az illetékes hatóságtól megkaptuk a gyártási engedélyt.

 

Értékesítési rendszer kialakítása


A saját jogon történő gyártás egyenes következménye egy jól működő értékesítési rendszer kialakítása. A Magyarországi kereskedelmi állapotokat elemezve világossá vált, hogy csak a többcsatornás értékesítési rendszer lehet sikeres, amelyből nem maradhat ki a webáruházban történő értékesítés sem.

A nagykereskedelmi csatornák vonatkozásában a Multinacionális cégekkel egyelőre nem kívánunk együttműködni.

Fontos partnereink lehetnek azonban a kis és közepes kereskedelmi üzletek, üzlethálózatok.

A termékek elterjesztésében különösen fontos szerepet szántunk a területi képviseleti rendszernek, amely lehetővé teszi a személyes értékesítési és bemutatási formákat.

A területi képviselőink személyes egzisztenciáikat teremthetik meg a leszerződött üzletek folytatólagos megrendeléseiből származó jutalékaik révén.

A képviselők kiképzésére, felkészítésére, kialakítottunk az üzem területén egy színvonalas bemutatótermet, amely lehetővé teszi a személyes ismeretek megszerzését és a termékek népszerűsítését.

Terveink között természetesen szerepel az európai piacon való részvétel hasonló értékesítési szisztémákban.

 

Marketing terv

 

A sikeres értékesítés elképzelhetetlen marketingtevékenység nélkül!

Az Altering Bt. célul tűzte ki a folyamatos fejlődést; az új termékek (évente legalább 10 db!) piacra vitelét; új vásárlók szerzésére irányuló akciókat; a régi vevők megtartása érdekében törzsvásárlói kör kialakulását célzó kedvezményeket, (máshol meg nem szerezhető) ajándékokat; egyedi, kreatív ötletekkel, játékokkal, ajándéksorsolással a termékek ismerté tételét. Valamint nem utolsó sorban egy, ma már nem is olyan szűk réspiacot is meg kívánunk célozni a nekik szánt speciális termékekkel, mint például a liszt-, tejérzékenyek, cukorbetegek, inzulin rezisztenciában szenvedők.